Reklam 1

10/24/2009

İphone kazanmam ve iphone görüşlerim.





Eylül 2009 döneminde Garanti Bankasının düzenlemiş olduğu kampanya ile her gün Garanti İnternet Şubesine wap üzerinden girerek yaptığım her işlem için bir (1) çekiliş hakkı kazandım.(uzun bir cümle oldu, biliyorum) Bu kampanya sonucu her gün 3, toplamda 63 İphone 3G S 16gb telefon verilecekti.

8 Ekim 2009 sabah evden çıkıp işe doğru giderken dedimki"Şu iphone bana çıksa ne kadar da güzel olur dedim" hayal edip para vermeye kıyamadığım bir aletti kendisi çünkü 1570 tl=720 euro gibi kallavi bir fiyatı da vardı. Neyse 9 ekimde açıklanacağı söylenen çekiliş sonucu 8 ekimde açıklanmış ve öğrendimki bende asil talihli olarak bir adet 16gb 3G S model İphone telefon kazanmışım.

Çok sevindim tabiki hemmen garantinin yetki verdiği şirketi aradım onlar da ev adresime mektup geleceğini (ibranameden bahsediyor) noterden tasdik ettirip geri göndermem gerektiğini söyledi.9 Ekimde İstanbuldan gönderilen mektup 17 ekimde Bursa'ya ulaşabilmişti. (PTT'nin bu konda hızı 56 kpbsdir) Notere 65 tl bayram harçlığı verip işimi halletim ve ibranameyi garantinin yetki verdiği şirkete gönderdim. 21 Ekim 2009 çarşamba günü saat 15.30 da Aras Kargo ile tarafıma 1 adet 16gb İphone 3G S telefon ulaştı. Bu noktadan sonra artık matrixte olmadığıma anladım şaka şaka tabiki telefonu açmadan önce hatıra olması bakımından bir kaç foto çektim.

Telefonu 2 gün boyunca jailbreak yapmadan kullandım. (jailbreak=ücretli yazılımları ücretsiz yükleme yöntemi bir nevi crack) BU sırada iphone içinde gelen App Store ve itunes programı içerisindeki App Store kullanarak bir çok ücretsiz uygalama yükledimki bunlar gerçekten güzel uygulamar ve oyunlar. şimdi bu noktada iphone ile Windows mobile işletim sistemine sahip telefonlar şu bakımdan ayrılmaktalar. iphone içerisinde uygulama yüklenebilecek bir program var ücretli ve ücretsiz program veya oyun yükleyebiliyoruz. windows mobile telefonlar için ise uygulamalar bilgisayardan yüklenebiliyor.(telefondan yüklenebilen uygulama olabilmesi için dosyanın .cab uzantılı biçimde internette yer alması gerekli zira bu uygulamarın çoğu ücretli ve crackli kullananılmak zorunda) işin uygulama boyutunu geçtim bir süre HTC 4350 telefona sahiptim ve açıkcası tüm PDA lardan soğumama sebep oldu diyebilirim.

Ekran algılaması ve uygulama açılımı çok yavaştı bu yavaşlık sadece bu telefon için değil aslında tüm PDA tarzı windows Mobile yüklü telefonlar için geçerli zira bunların ekranı ile iphone'un ekranı bir değil.windows Mobile (bundan sonra WM olarak anılacaktır.) taraftarları iphone telefonun hep telefon özelliklerine atıfta bulundular yok su yok yok bu yok. (bir zamanlar bende bu grupta idim) ama lakin fakat iphonenun şu anki versiyonun 3GS gayet iyi donanım özelliklerine sahip ve en önemlisi hayatımda gördüğüm en hızlı pda tarzı telefon.

İphonenun kamerası 3 mp olabilir (samsungta 12 mp var) ama iphone, telefon olarak özellikleri yazılımsal olarak çok iyi biçimde kapatıyor hatta geçiyor. Yani iphone telefona zil sesi yapmak zor evet ama hangi normal telefonda su saati, kıbleyi veya kuzeyi gösteren uygulama, köpek sesi çıkarıcı, sonar, flüt ve bunun gibi uygulamalar var. İphone ile N97 karsılastırılıyor. N97 nin iphone kapışması mümkün değil. Symbian işletim sistemli ve ana menüde gezmesi bile zahmetli ekranda algılama problemi ve yavaş açılma bariz mümkün.

Sonuç olarak, son tahlilde.iphone telefon olarak zaten standartı veriyor bu yüzden telefon özelliklerinden pek bişi beklemiyorum ama yazılımsal olarak bir çok programın sırf iphone için yazılmış olması müthiş bir olay. Iphone a karşı çıkanlar 2 gün kullansın benim gibi görüşleri değişecektir.

NOT: ilerleyen zamanlarda iphone ile ilgili yeni yazılar yazabilirimdir.

Videoları benim çekimimdir.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sındırgı - Kertil

 Sındırgı - Kertil