Reklam 1

1/05/2010

Facebook kullanmayı bilmek


Facebook hesabımı açalı 2 seneyi geçti bir tv haberinde gördüm merak ettim üye oldum amaç eski okul arkadaşlarımı bulmaktı ilk başlarda bulamadım tabiki çünkü pek tanınan bir site değildi.

Sonraları bizim milletimizin büyük keşfi sonucu arkadaşlarıyla birşeyler paylaşma sitesi gibi oldu.
şimdi 2003 yılında bu site icat olmuş ben liseden 99 senesinde mezun oldum ve 2000 senesinde şöyle bişi düşündüm

Bir site olsa herkes kendi mezun olduğu lise veya üniversite sayfasına kaydolsa ve de mezuniyet yılını ayrıca sınıfını belirtse eski arkadaşlarına ne de kolay ulaşabilir. Benim bu düşüncemi mynet 2003 senesinde mynet arkadaşım ile hayata geçirdi ne yazıkki bu sistemde okul sayfalarına mesaj bırakabilmek için ücretli üye olmanız lazımdı ve bu bizim milletimizin sevdiği bişi değildi. Bende oraya cjb.net uzantılı sitemin adresini bıraktım bir kaç kişiye bedava yoldan ulaşmış oldum.

Uzun lafı kısası bu facebook dedikleri şey çok güzel ne varki bazen istemediğiniz bilgilerinizi tanımadığınız kişiler görebiliyor. Gizlilik ayarlarından 3 grup yaptım
1-yakın çevrem (kendime yakın hissettiklerim)
2-orta çevrem (adı üzerinde)
3-limited (bu da sadece facebookta beni görsün diye eklediklerim fotoğraflarımı pek göremiyorlar)

şimdi durum böyle iken geçenlerde Facebook gizlilik ayarlarında bir değişiklik yapmıştı buna göre neredeyse profiller bile google tarafından rahatlıkla görülebiliyor.

Ama fakat lakin velhasıl velkelam bu durum benim hiç de hoşuma gitmiyor. Nedeni ise yakın çevremden biri benim fotoğraflarımdan birine yorum yapıyor veya beni kendi fotoğraflarından birinde etiketliyor, ne oluyor benim limited grubundaki arkadaşlarım benim paylaşmak istemediğim fotoğrafları görebiliyor işte ben buna UYUZ oluyorum.

Şimdi diyeceksinizki facebook üyelik kurallarına işi uydurarak bunu yapıyor sen de kullanma iyi de güzel kardeşim ben üye olurkenki kurallar ile şimdiki kurallar farklı? buna ne diyecez.

Bir de facebook kullanmayı bilmeyen böyle salak saçma fotoğraflarını ekleyen ayrıca korkunç videolar paylaşan bir grup insan varki sırf bunlar yüzünden facebook hesabımı kapatmayı bile düşündüm.

Daha "Haydi şu zamana kadar 10.000.000 kişi olalım gösterelim bunlara gücümüzü" gibi .. Bunları aklıma getirmek bile istemiyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sındırgı - Kertil

 Sındırgı - Kertil